Saturday, October 4, 2008

Της πατρίδος μου η σημαία

Η πατρίδα μου είναι καλή και αγαθή. Είναι πάντοτε αμυνόμενη, γι' αυτό και χρειάζεται να έχει χιλιάδες στρατιώτες στα σύνορα για να την φυλάνε. Είναι πάντοτε ριγμένη στα μεγάλα παζάρια, γι' αυτό και ένα αίσθημα περηφάνειας με διακατέχει όταν, κατ' εξαίρεση, τυχαίνει να βρίσκεται αυτή από πάνω. Είναι πάντοτε περικυκλωμένη από εχθρούς. Κι αν έχει "προαιώνιους φίλους", είναι απλά γιατί δεν συνορεύει με κανέναν τους.

Η πατρίδα μου γράφει ιστορία.

Απλώς, κάποιες φορές η ιστορία πρέπει να αλλάξει λόγω αλλαγής των συσχετισμών. Οι πολυσέλιδες εγκυκλοπαίδειες της Διεύθυνσης Ιστορίας Στρατού για τον Εμφύλιο Πόλεμο έπρεπε να πολτοποιηθούν μετά την αλλαγή φρουράς του 1981. Όμως, οι εκδόσεις Ελεύθερη Σκέψις προνόησαν να σώσουν τα ιστορικά πορίσματα της - τότε - πατρίδας μου, ανατυπώνοντας το σχετικό υλικό και κοτσάροντας τον τίτλο "Γενικό Επιτελείο Στρατού" στη θέση του συγγραφέα. Και αν η Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού θελήσει να διεκδικήσει τα διαφυγόντα κέρδη από τα πνευματικά δικαιώματα των έργων της; Δεν υπάρχει πρόβλημα. Η πατρίδα μου, παρά τις κατά καιρούς οβιδιακές μεταλλάξεις της, ξέρει να φυλάει τον βαθύ πυρήνα της, τον απαράλλακτο εαυτό της.

Η πατρίδα μου παρελαύνει.

Όμως, οι νομαρχίες οργανώνουν τις παρελάσεις σύμφωνα με τα Βασιλικά Διατάγματα του 1969 και του 1970. Δεν πρέπει άραγε να οργανώσουν και τις υπόλοιπες εθνικές γιορτές που ορίζουν τα Βασιλικά Διατάγματα; Την γιορτή της 21ης Απριλίου; Την γιορτή της 21ης Μαϊου επί της ονομασίας του Βασιλιά Κωνσταντίνου; Την γιορτή για τη νίκη του Εθνικού Στρατού επί των "κομμουνιστοσυμμοριτών"; Αλλά, η πατρίδα μου ξέρει να φυλάγεται. Ξέρει να μετράει αντιδράσεις, ξέρει να φυλάει το νομικό της οπλοστάσιο για όταν η μνήμη κοπάσει, για όταν οι καιροί αλλάξουν.

Η πατρίδα μου περισυλλέγει πτώματα.

Σύμφωνα με δελτίο τύπου του ΓΕΣ (http://www.army.gr/dimosieuseis/deltiatypou/displaypress.php?id=109) ανακοινώνεται ότι: "κατά τις πρωινές ώρες της 26ης Σεπτεμβρίου 2008, 4 λαθρομετανάστες (άνδρες, πιθανόν Γεωργιανής καταγωγής, αγνώστων στοιχείων) εισήλθαν σε ναρκοπέδιο στην περιοχή Καστανέων του νομού Έβρου, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό τους. Επενέβησαν η τοπική Στρατιωτική Διοίκηση καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό του Τάγματος Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ), για την περισυλλογή των νεκρών. Στη συνέχεια οι σοροί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου. Το ναρκοπέδιο διέθετε την απαραίτητη σήμανση με φωσφορούχες πινακίδες τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά και ήταν διπλής περιφράξεως". Τι κρίμα που στη Γεωργία η αγγλομάθεια περιορίζεται μονάχα στον Σαακασβίλι... Αν ξέρατε αγγλικά, θα σωζόσασταν. Η πατρίδα μου πάντως σας προειδοποίησε.

Μια από τις αθέατες ακόμα συνέπειες του τωρινού οικονομικού κραχ και της κρατικής παρέμβασης για να σωθεί η ελεύθερη αγορά, θα είναι η επιστροφή του έθνους-κράτους, που τόσο το νεκρολόγησαν οι ιδεολόγοι της παγκοσμιοποίησης. Μαζί με το έθνος κράτος, θα θριαμβεύσουνε ξανά "οι υπηρεσίες των αλλοδαπών και διαβατηρίων, οι φοβερές σημαίες των κρατών και η διπλωματία, τα εργοστάσια πολεμικών υλών".

Η πατρίδα μου - δόξα τω Θεώ - έχει γεμάτες τις αποθήκες της.

4 comments:

Anonymous said...

Αγαπητέ Svejk,


Διαβάζοντας το κείμενό σου, δεν μπόρεσα να εμποδίσω το μυαλό μου να κάνει την εξής σκέψη:

Τι βολικό να θέτεις ως στόχο την κατάργηση του έθνους-κράτους με την συνεπακόλουθη κατάργηση των σημαιών και των επιτελικών εγχειριδίων! Σε απαλλάσσει διά βίου από τον στόχο να το "καταλάβεις" γιά να το καταργήσεις! Πράγμα που στους καιρούς μας δεν είναι καθόλου, μα καθόλου εύκολο!...

Δεν ισχυρίζομαι ότι αυτή είναι και η δική σ ο υ σκέψη. Όμως το κείμενο που την "γέννησε" είναι σίγουρα δικό σ ο υ!...


Χαιρετώ εγκαρδίως.

Anonymous said...

Αγαπητέ Svejk,


116 κι απόψε! Το καλύτερο;
"Σπας" το κατοστάρι, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου! Eνίοτε, οι εθνικές επέτειοι έρχονται με δώρα!...

Επιμένω: Γιά ψάξε το γιά την άδεια απολύσεως. Απολυόμενος τον Νοέμβρη, θα "τσιμπήσει" μιά
20ήμερη! Τι διάολο, εσύ στο πηγάδι κατούρησες;


Χαιρετώ εγκαρδίως.

Svejk said...

Η αλήθεια είναι φίλε Νικηφόρε πως άδεια θα έχω, αλλά όχι λόγω απολύσεως. Έχω κάνει τα κουμάντα μου κι έχω φυλάξει τις άδειες μου. Έχω 13 μέρες κανονική και το γκρουπάκι των Χριστουγέννων (6 μέρες νομίζω). Οπότε τις 20 από τις 30 μέρες του Γενάρη θα είμαι εκτός.
Οπότε έχω σπάσει ήδη το 100άρι και τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα από ό,τι τα περιγράφεις.
Εχω βυθιστεί σε δουλειές που είχα να κάνω με την επιστροφή μου.
Γράφω πράγματα που δεν κολλάνε με το blog. Εν καιρώ, θα είναι δημόσια. Κατά κάποιον τρόπο είναι σχετικά με τις κουβέντες μας. Θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε.
Σε χαιρετώ συντροφικά.

Anonymous said...

Αγαπητέ Svejk,


Χαίρομαι ιδιαίτερα που τα πράγματα με την άδεια σου είναι καλύτερα απ' ό,τι τα περιγράφω! Ελπίζω και τα γραπτά σου να είναι καλύτερα απ' ό,τι τα περιμένω, γιά να πάρω μία ακόμα χαρά! Και βέβαια, "ψοφάω" γιά κουβέντα!


Χαιρετώ εγκαρδίως!